ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
2019-2022 Αθήνα, Θέατρο ARROYO – Ηράκλειο, Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο …
2013-2017 Αθήνα, Θέατρο ARROYO NUEVO - Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ - Ηράκλειο ΝΥΝ&ΑΕΙ
2011 Αθήνα, “ΘΕΑΤΡΟΝ” ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ Ηράκλειο, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ “Ν. …
Η χοροθεατρική ομάδα ARROYO ιδρύεται παράλληλα με το χορευτικό εργαστήρι το 1992. Στις παραστάσεις της συμμετέχουν σπουδαίοι χορευτές, χορογράφοι, μουσικοί και τραγουδιστές από το διεθνή χώρο.
Η σημερινή επαγγελματική της μορφή διαμορφώνεται το 2011 από τον ιδρυτή και καλλιτεχνικό διευθυντή Σταύρο Λίτινα, που με άξονα το flamenco σκηνοθετεί και χορογραφεί διάσημα θεατρικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές από διακεκριμένους θεατρολόγους, κριτικούς του θεάτρου και του χορού.
“Είναι άθλος για έναν καλλιτέχνη να καταφέρει να προσαρμόσει ένα τέτοιο κείμενο στα μέτρα της σύγχρονης εποχής, να το αποδομήσει, να ανιχνεύσει τα συστατικά του στοιχεία και να το επανασυνθέσει, χωρίς τον κίνδυνο να προσκρούσει στις στερεοτυπικές εκδοχές που έχουν καθιερώσει τον σαιξπηρικό λόγο στο συλλογικό ασυνείδητο.
Ο Σταύρος Λίτινας φαίνεται πως βρήκε στον «Βασιλιά Ληρ» του Σαίξπηρ το έργο που ιδιοσυγκρασιακά τον εκφράζει περισσότερο […] Η Μαρία Μανδραγού καθιερώνει έναν χορευτικό και θεατρικό τύπο πολύ δυναμικό στον ρόλο του Γελωτοποιού […] Η Ηλέκτρα Χρυσάνθου ως Γκόνεριλ και η Φανή Δεμέστικα ως Ρέγκαν είναι συγκλονιστικές, δεινές ερμηνεύτριες και ώριμες σκηνικά […] ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της παράστασης οφείλεται στην επιλογή της Δανάης Κατσαμένη στον ρόλο του Σχολιαστή/Χορού […] με την αισθαντική, τζαζ φωνή της συνοδευόμενη από την πιανιστική δεινότητα της Αλίνας Αναστασιάδη […] κορυφαίος παράγοντας επιτυχίας της παράστασης είναι τα έξοχα κοστούμια του Σταύρου Λίτινα και το απόλυτα αφαιρετικό σκηνικό […] Πρέπει, τέλος, να υπογραμμιστεί η υψηλή αισθητική της παράστασης και η επιλογή πρωτότυπης μουσικής επένδυσης.”
“Σκηνική παράδεισος αυτή η χοροθεατρική απογείωση. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μην το χάσετε. Αυτές οι ευτυχείς στιγμές θεατρικής συνευρέσεως σπανίως επαναλαμβάνονται. Και δεν είναι ποτέ οι ίδιες.”
“Οι εκφράσεις, τα βλέμματα, οι κινήσεις εκμαιεύουν όλα εκείνα τα συναισθήματα που κρύβονται στον ψυχισμό των ηρωίδων και παρασύρουν το θεατή στο σκοτεινό και καταπιεσμένο τους σύμπαν..”
“Ο Σταύρος Λίτινας με ένταση και φαντασία αποκαλύπτει την «παραληρηματική» υφή των νοηματικών αξόνων, που εικονοποιούνται αριστοτεχνικά με την ασίγαστη ορμή της έκφρασης και της κίνησης […] Η πολυπόθητη μέθεξη που επιδιώκει κάθε αρτίστικη προσπάθεια, σεβόμενη τον εαυτό της, κερδήθηκε
επάξια και καθώς ρέει το επικοινωνούν υλικό, δημιουργεί υψηλή εικαστική συνθήκη.”
“Η χοροθεατρική παράσταση «Βασιλιάς Ληρ», ανήκει σε εκείνες τις παραγωγές που επηρεάζει ανεπανόρθωτα όλο το ενεργειακό σύστημα του θεατή, καθηλώνοντάς τον με εκρηκτικό τρόπο […] Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο με καλλιτεχνική σφραγίδα που καλύπτει και το πιο απαιτητικό κοινό[…] Ο Σταύρος Λίτινας κατασκεύασε μία ποιοτική σύνθεση, μία αρτίστικη πρόταση, ιδιαίτερη και ξεχωριστή, ικανή να λειτουργήσει τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον. ”
“Ο Σταύρος Λίτινας ξεπέρασε τον εαυτό του και μας χάρισε με απίστευτη γενναιοδωρία την καλύτερη παράσταση που έχει ανεβάσει ως σήμερα και μία ανεπανάληπτη εμπειρία για όλες μας τις αισθήσεις που θα κουβαλάμε μέσα μας για καιρό.”
“Σώματα που αφηγούνται τα πάθη και τις διαμάχες τους καθιστώντας, δίχως να αρθρώνουν λόγο ή όποια φωνητική εκφορά, την υπόθεση του έργου εύληπτη ακόμη και σε εκείνον που έχει αμυδρή ιδέα για τη δράση.”
“Με εμπειρία στο χοροθέατρο ο Λίτινας δημιουργεί μια γρήγορη, συμπαγή, γεμάτη συμβολισμούς, ήχους
και παύσεις χορευτική παράσταση […] ο ίδιος εκμαιεύει την ποίηση από τη βία της σκοτεινής αυτής
ιστορίας ενώ οι χορεύτριές του σωματοποιούν το ανικανοποίητο με πάθος που ταιριάζει στο λυρισμό του
Λόρκα και του φλαμένκο.”
“Τον διάλογο θα τον νιώσει μέσα από τον ήχο των δεμένων με κορδόνια παπουτσιών φλαμένκο των κοριτσιών, που κατάφεραν να κάνουν τα λόγια περιττά μπροστά στον εκφραστικό και γεμάτο πάθος χορό τους.”
“Δεν είναι απλώς άλλη μία παράσταση: Είναι ένα έργο τέχνης […] Πέντε γυναίκες έγκλειστες σε ένα σπίτι με αφόρητη ζέστη ράβουν το σάβανό τους σε μία σκηνή που ανατριχιάζει με την καλλιτεχνικής της αρτιότητα και αλήθεια. Μια σκηνή που θα θυμόμαστε για χρόνια, μια σκηνή σημείο-αναφοράς.”
2019-2022 Αθήνα, Θέατρο ARROYO – Ηράκλειο, Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο …
2013-2017 Αθήνα, Θέατρο ARROYO NUEVO - Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ - Ηράκλειο ΝΥΝ&ΑΕΙ
2011 Αθήνα, “ΘΕΑΤΡΟΝ” ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ Ηράκλειο, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ “Ν. …