Αθήνα, ARROYO NUEVO & θέατρο ΑΝΕΣΙΣ – Ηράκλειο, ΝΥΝ&ΑΕΙ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Τη νύχτα του Αϊ-Γιάννη του Κλήδονα η δεσποινίς Τζούλια, κόρη του κόμη, εκστασιασμένη από το γλέντι του θερινού ηλιοστασίου και εκμεταλλευόμενη την απουσία του πατέρα της, ζητά από τον υπηρέτη της Ζαν να χορέψει μαζί της. Σε κατάσταση διέγερσης, γίνεται προκλητική, αδιαφορώντας για τη μαγείρισσα κι ερωμένη του Κριστίν και του δίνεται ερωτικά. Την επόμενη μέρα ο ιδιοτελής Ζαν προσπαθώντας να επωφεληθεί από την κυρία του, την προτρέπει να κλέψει χρήματα του πατέρα της και να φύγουν μαζί. Αυτή ταπεινωμένη και ατιμασμένη υποκύπτει. Φεύγοντας παίρνει το κλουβί με τον αγαπημένο της σπίνο, τον οποίο ο Ζαν σκοτώνει. Η Τζούλια αντιδρά έντονα και απελπισμένη στρέφεται στην Κριστίν που της γυρίζει την πλάτη. Ο κόμης επιστρέφει. Το σχέδιο ματαιώνεται… Ο Ζαν ξαναγυρίζει στα καθήκοντά του ενώ η Τζούλια, άβουλη πλέον, υπακούοντας σε μια υπόδειξη του Ζαν παίρνει το ξυράφι από το χέρι του και φεύγει για να δώσει τέλος στη ζωή της.
Η Δεσποινίς Τζούλια του August Strindberg, σε σκηνοθεσία & χορογραφίαΣταύρου Λίτινα, ανεβαίνει στο ARROYO NUEVO. Το έργο πέρα από τα προφανή επίπεδα της πάλης των φύλων και των τάξεων, διεισδύει αριστοτεχνικά στο δίπολο «φόβος & εξουσία» και μέσα από αυτό φωτίζει πρισματικά όλες τις σχέσεις των εμπλεκόμενων προσώπων. Η παράλυση που προκαλεί ο φόβος και τα περιθώρια χειραγώγησης που επιτρέπει, καθώς και η δυνατότητα ανατροπής της εξουσίας, ως προέκταση, σμιλεύουν νοηματικά το κείμενο ενισχύοντας τη διαχρονικότητα του. Γράφτηκε το 1888 και προκάλεσε μεγάλο σκάνδαλο για την προκλητικότητα των ιδεών του και την αμεσότητα της γραφής του. Αποτελεί σήμερα το εμβληματικό δράμα του Σουηδού συγγραφέα.
Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά με flamenco. Ο σκηνοθέτης & χορογράφος της παράστασης αναφέρει χαρακτηριστικά, «…αναζητώ την αιτία που κινεί τα σώματα πριν ακόμη αρθρωθεί ο λόγος. Ψάχνω το βαθύτερο λόγο, τον φυσικό, και τον χρησιμοποιώ ως υλικό, θέτοντας τον άλλο, τον επεξηγηματικό, σε κατάσταση σιωπής».