ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ

“Σκηνική παράδεισος αυτή η χοροθεατρική απογείωση. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μην το χάσετε. Αυτές οι ευτυχείς στιγμές θεατρικής συνευρέσεως σπανίως επαναλαμβάνονται. Και δεν είναι ποτέ οι ίδιες.”

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ (ΓΡΑΦΕΙΝ, 27/1/20)
"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA" F.G.LORCA

“Οι εκφράσεις, τα βλέμματα, οι κινήσεις εκμαιεύουν όλα εκείνα τα συναισθήματα που κρύβονται στον ψυχισμό των ηρωίδων και παρασύρουν το θεατή στο σκοτεινό και καταπιεσμένο τους σύμπαν..”

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (ONLYTHEATER, 24,11/19)
"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA" F.G.LORCA

“Ο Σταύρος Λίτινας με ένταση και φαντασία αποκαλύπτει την «παραληρηματική» υφή των νοηματικών αξόνων, που εικονοποιούνται αριστοτεχνικά με την ασίγαστη ορμή της έκφρασης και της κίνησης […] Η πολυπόθητη μέθεξη που επιδιώκει κάθε αρτίστικη προσπάθεια, σεβόμενη τον εαυτό της, κερδήθηκε
επάξια και καθώς ρέει το επικοινωνούν υλικό, δημιουργεί υψηλή εικαστική συνθήκη.”

ΖΩΗ ΤΟΛΗ (ENETPRESS, 14/11/19)
"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA" F.G.LORCA

“Σώματα που αφηγούνται τα πάθη και τις διαμάχες τους καθιστώντας, δίχως να αρθρώνουν λόγο ή όποια φωνητική εκφορά, την υπόθεση του έργου εύληπτη ακόμη και σε εκείνον που έχει αμυδρή ιδέα για τη δράση.”

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ (ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ, 13/1/20)
"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA" F.G.LORCA

“Με εμπειρία στο χοροθέατρο ο Λίτινας δημιουργεί μια γρήγορη, συμπαγή, γεμάτη συμβολισμούς, ήχους
και παύσεις χορευτική παράσταση […] ο ίδιος εκμαιεύει την ποίηση από τη βία της σκοτεινής αυτής
ιστορίας ενώ οι χορεύτριές του σωματοποιούν το ανικανοποίητο με πάθος που ταιριάζει στο λυρισμό του
Λόρκα και του φλαμένκο.”

ΒΑΡΔΑΛΑΧΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ (CLICKATLIFE, 6/11/19)
"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA" F.G.LORCA

“Τον διάλογο θα τον νιώσει μέσα από τον ήχο των δεμένων με κορδόνια παπουτσιών φλαμένκο των κοριτσιών, που κατάφεραν να κάνουν τα λόγια περιττά μπροστά στον εκφραστικό και γεμάτο πάθος χορό τους.”

ΑΝΤΑ ΨΑΡΡΑ (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 22/10/19)
"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA" F.G.LORCA

“Δεν είναι απλώς άλλη μία παράσταση: Είναι ένα έργο τέχνης […] Πέντε γυναίκες έγκλειστες σε ένα σπίτι με αφόρητη ζέστη ράβουν το σάβανό τους σε μία σκηνή που ανατριχιάζει με την καλλιτεχνικής της αρτιότητα και αλήθεια. Μια σκηνή που θα θυμόμαστε για χρόνια, μια σκηνή σημείο-αναφοράς.”

ΒΙΒΙΑΝ ΜΗΤΣΑΚΟΥ (THEATERPROJECT365, 20/10/19)
"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA" F.G.LORCA

“Ο Σταύρος Λίτινας, με δυτική μουσική συνοδεία στο πιάνο (Αλίνα Αναστασιάδη), την αφήγηση με τη φωνή της Άντζελας Μπρούσκου, μεταμφιέσεις και κυρίως palmas και περίτεχνο zapateado, καταφέρνει μαζί με την παρτεναίρ του Εύα Παρασκευοπούλου, να μεταφέρει αριστοτεχνικά στους σημερινούς θεατές το οικτρό και σαγηνευτικό παιχνίδι εξουσίας και έρωτα των δύο libertins του 18ου αιώνα […] οι μεταμφιέσεις μέσω των κοστουμιών είναι απολύτως καλόγουστες και μελετημένες, ο ίδιος δε σε γυναικείο ρόλο έξοχος. Θαυμάσια και η παρτεναίρ του, αξιέπαινη στην πειστικότητα των ρόλων. Και οι δυό τους πολύ ταιριαστοί σκηνικά […] δείτε την παράσταση, αλλιώς θα χάσετε.”

ΝΑΤΑΣΣΑ ΧΑΣΙΩΤΗ (GREEK STAGE REVIEW, 26/1/16)
“ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ” HEINER MÜLLER

“Δεν είναι εύκολο να παρασκευάσεις, με θεατρικά υλικά και χορευτική καταγωγή, ένα σπάνιο, εκλεκτό, όσο και exclusive, έδεσμα σαν το Κουαρτέτο […] που ετοίμασε ο επίμονος κηπουρός εκλεκτών γεύσεων, Σταύρος Λίτινας […] ένα υβρίδιο θεατρικοχορευτικό, που όμως καταφέρνει να πιάσει την ουσία του
έργου.”

ΠΑΥΛΟΣ ΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ (ΤΑ ΝΕΑ, 28/12/15)
“ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ” HEINER MÜLLER

“Η παράστασή του Σταύρου Λίτινα αποπνέει εκείνη τη «μυστική δύναμη» για την οποία έχει μιλήσει ο Αρτό, «αυτή που κέρδισε το κοινό όπως ένας μεγάλος έρωτας κερδίζει μια ψυχή καθ’ όλα έτοιμη για ανταρσία […] μια ιδιαίτερη σκηνική εμπειρία που σε κερδίζει […] Ο ίδιος είναι ένας έξοχος ερμηνευτής, το ίδιο και η παρτενέρ του Εύα Παρασκευοπούλου […] ανταλλάσσουν βλέμματα, κοντράρονται, ερωτοτροπούν και μεταμορφώνουν συνεχώς τη σκηνή σε ένα φλεγόμενο από πάθη ζωντανό χώρο.”

ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ (ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, 1/12/16)
“ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ” HEINER MÜLLER

“Ένα πρωτότυπο και ιδιαίτερο θέαμα, χωρίς κλασσικές θεατρικές συμβάσεις, κεντημένο με μεράκι, κέφι και μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. […] οι πρωταγωνιστές δίνουν το καλύτερό τους εαυτό σε μια παράσταση με αισθητική και άποψη.”

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (ONLYTHEATER, 21/01/2016)
“ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ” HEINER MÜLLER

“Μετά την «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ, ο Σταύρος Λίτινας συνεχίζει να «διαβάζει», μέσα από το φλαμένκο, κλασικά θεατρικά κείμενα, δίνοντάς τους μια νέα πνοή και μορφή.”

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ (EURONEWS, 15/12/15)
“ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ” HEINER MÜLLER

“Μπορεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ να γίνει χορός και μάλιστα φλαμένκο; Ο μαιτρ του είδους, ο χορογράφος και σκηνοθέτης, Σταύρος Λίτινας χρησιμοποιεί το φλαμένκο σε μια εμπλουτισμένη μορφή…”

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ (ΕΘΝΟΣ 7/12/15)
“ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ” HEINER MÜLLER

“Πώς μπορεί το φλαμένκο να αφηγηθεί με κάθε λεπτομέρεια τη μυθική ιστορία της «Δεσποινίδας Τζούλια» του Στρίντμπεργκ; Πώς γίνεται να «αντικαταστήσει» τον αριστουργηματικό λόγο του Σουηδού συγγραφέα και ωστόσο να μη χαθεί τίποτα από τις αποχρώσεις του; Και όμως. Ο Σταύρος Λίτινας (υπηρέτης Ζαν) με
την Εύα Παρασκευοπούλου (Δ. Τζούλια) και την Αλίνα Αναστασιάδη (Μαγείρισσα Κριστίν) με οιστρήλατο, φρενήρη χορό[…] εισχώρησαν στην ουσία αυτού του κοινωνικού-ταξικού δράματος που ιχνηλατεί τη βαθιά σύγκρουση των δύο φύλων. Και όλοι τους ήταν υπέροχοι. Ο πολυτάλαντος Σταύρος Λίτινας, υπογράφοντας την ευφάνταστη σκηνοθεσία-χορογραφία, το λιτό σκηνικό, τα εξαιρετικά κοστούμια, τη μουσική επιμέλεια και τους ευρηματικούς φωτισμούς[…] παρέδωσε μια χοροθεατρική
παράσταση υψηλής αισθητικής και περιεχομένου.”

ΕΛΕΝΗ ΠΕΤΑΣΗ (clickatlife.gr, 14/4/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Εκμεταλλευόμενος την επιδεκτική σε νεωτερισμούς υπόθεση και ουσία του κειμένου ο Σταύρος Λίτινας προτείνει μια νέα οπτική: αυτή της ενοφθάλμισης του φλαμένκο στο θέατρο[…] μια αίσθηση του περίεργα ωραίου που συνιστά ζητούμενο στην Τέχνη[…] Τα «σώματα» που είδαμε ήταν πλήρη: γραμμές προσώπου και σώματος, πλαστικότητα, μεταβολές ύφους και βλέμματος, άρα, και μεταβολές ψυχής. Οι πρωταγωνιστές κατάφεραν να είναι μαζί ηθοποιοί και χορευτές, να διαλέγονται με τον ήχο των τακουνιών[…] Ήταν από τις εκτελέσεις που σε κάνουν να εκτιμήσεις και μόνο τις ώρες που προϋποτίθενται για να έρθει σε πέρας ένα τέτοιο εγχείρημα. Από αυτές όπου είναι σαφής η αξιοπρεπής στάση και ο σεβασμός έναντι της Τέχνης, όπου οι λεπτομέρειες έχουν πολυμελετηθεί, ώστε ως θεατής να μην σκεφτείς ποτέ κάτι εκτός του θεατρικού περικειμένου. Ένα καλά χωνεμένο κείμενο, που λειτούργησε ως αφόρμηση και αφομοιώθηκε δημιουργικά, όχι μια απλή αναπαράσταση.”

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ (artic.gr, 25/3/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Ο Σταύρος Λίτινας είναι μάγος και θαυματοποιός. […] αναδεύει τη βιοενέργεια ερμηνευτών και θεατών[…] Εκπληκτική η πάντα δυναμική, αέρινη, εύπλαστη Εύα Παρασκευοπούλου[…] Συγκλονιστική η σκηνοθέτης Άντζελα Μπρούσκου στο ρόλο της από μεγαφώνου αφηγήτριας[…] Στο πιάνο, έκπληξη, η πολυτάλαντη Αλίνα Αναστασιάδη.”

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ (grafei.worldpress.com, 11/09/15)
“ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ” HEINER MÜLLER

“ΕΝΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ[…] Ο Σταύρος Λίτινας πραγμάτωσε, πιστεύω, το αίτημα του συγγραφέα στον ιστορικό Πρόλογο του έργου[…] «όχι μόνο να βλέπουμε να γίνεται κάτι αλλά να ξέρουμε πώς γίνεται» […] Αυτό το πώς του συγγραφέα (αν)έδειξε επιλέγοντας το flamenco, […] και «άκουσε», θα ‘λεγα […] «την ψυχή του ανθρώπου να τραυλίζει». Όλα τα μέσα με τα οποία υλοποίησε την ιδέα του συνθέτουν ένα σπάνιας αισθητικής θέαμα[…] η έξοχη Εύα Παρασκευοπούλου ανέδειξε όλο το φάσμα των αντιφάσεων της αλαζονικής όσο και εύθραυστης Τζούλιας, ενώ η Αλίνα Αναστασιάδη απέδωσε πειστικότατα τη γήινη αλλά και σκοτεινή πλευρά της Κριστίν. Ο ίδιος στο ρόλο του Ζαν ενσάρκωσε
μοναδικά την κλίμακα των αισθημάτων του ήρωα[…]”

ΜΑΝΤΩ ΜΑΛΑΜΟΥ(ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΝΕΑ ΕΥΘΥΝΗ» ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ 14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΠΟΥ ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΖΕΙ[…] του εμπνευστή και δημιουργού Σταύρου Λίτινα, […]που διοχετεύεται στον χώρο αγγίζοντας ακαριαία τις αισθήσεις μας […] Τα δυναμικά “τακονεάδος”, η έκδηλη αρρενωπότητα σε κάθε του κίνηση, μαζί με τη σοφά μελετημένη σκηνοθεσία-χορογραφία […], τα στιγμιότυπα που εισάγουν τα στοιχεία της κυριαρχίας και του φόβου, οι περίτεχνες ερωτικές σκηνές, προκλητικές, έμπλεες πάθους, προσεχτικά όμως περιπλεγμένες ώστε να μη σοκάρουν, είναι από τα επιτεύγματα του σκηνοθέτη.”

ΜΙΡΚΑ ΨΑΡΟΠΟΥΛΟΥ (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 17/3/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΦΛΑΜΕΝΚΟ[…] Το θεατρικό του μεγάλου Σουηδού συγγραφέα γίνεται χορός, φλαμένκο κατά της εξουσίας […] η μουσική της Ανδαλουσίας, η σιωπή του Στρίντμπεργκ και τα τακούνια των τριών θαυμάσιων χορευτών-ηθοποιών σε έναν χορό Έρωτα και Θανάτου, σε μαγεύουν. Δεν χρειάζεσαι λόγια, μόνο εικόνες και ήχους. Μπράβο στον Λίτινα. Θέλει τόλμη για να κυνηγήσεις το όνειρο. Θέλει θάρρος για να εγκαταλείψεις την αρχιτεκτονική, να φτάσεις […] να γίνεσαι μύστης, δάσκαλος του
φλαμένκο και να παρουσιάζεις αυτό το καταπληκτικό θέαμα!”

ΜΗΝΑΣ ΒΙΝΤΙΑΔΗΣ (ΠΟΝΤΙΚΙ ART, 13/3/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ[…] Η παράσταση έχει την αίσθηση της αποστολής και αναγκάζει το θεατή να λειτουργήσει με έναν διαφορετικό, αυτόνομο τρόπο[…] εισδύει στις νευρώσεις του μονόπρακτου και δημιουργεί έναν σφιχτό, αλλοπαρμένο, πύρινο χώρο σωματικού θεάτρου. […]χορευτές που μεταδίδουν την απίστευτη δύναμη του φλαμένκο[…] σαν όπλο που εκπυρσοκροτεί σε κοντινή απόσταση[…] μια τελετουργία κινήσεων που κάνει ορατό το αόρατο μέρος της ερωτικής διαμάχης. […]ένα σχεδόν μυθικό ζευγάρι, μια υπερβατική αφαίρεση του κειμένου του Στρίντμπεργκ στο δίπολο αρσενικού-θηλυκού, κάτι το αρχέγονο, το ζωώδες και πρωταρχικό. […]μια μυστικιστική
συνεύρεση, καθαρτική και ζωογόνα. Αυτή η παράσταση μυστηριωδώς μετακινεί το νατουραλιστικό έργο στη δεύτερη περίοδο του συγγραφέα, το κάνει να επικοινωνεί με το συμβολικό, εξπρεσιονιστικό γύρισμά του, μετά το πέρασμα από την προσωπική κόλαση. Εκεί, σε αυτή την ίδια κόλαση, χορεύουν τώρα οι μορφές[…] καίγονται μπροστά μας η Δεσποινίς Τζούλια της Εύας Παρασκευοπούλου, ο Υπηρέτης Ζαν του Σταύρου Λίτινα, η Μαγείρισσα Κριστίν της Αλίνας Αναστασιάδη.”

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 17/2/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Μια πολύπλευρη δημιουργία του χορευτή-χορογράφου, ειδικευμένου στο φλαμένκο, Σταύρου Λίτινα[…] κατάφερε με τη βουβή «γλώσσα» του σώματος και του προσώπου και πρωτίστως με τη μεγάλη ψυχογραφική, σωματογραφική και χειρονομιακά συμβολιστική δύναμη του φλαμένκο, να εκφραστούν, σχεδόν να «ειπωθούν», όλα όσα είναι, νιώθουν, λένε, αποσιωπούν, σκέπτονται και πράττουν τα πρόσωπα που έπλασε ο Στρίντμπεργκ.”

ΘΥΜΕΛΗ (ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 1/3/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“ΣΤΡΙΝΤΜΠΕΡΓΚ ΕΡΩΤΙΚΟΣ ΚΑΙ …ΦΛΑΜΕΝΚΟ! Κάθε θεατρική σεζόν έχει τα κρυμμένα διαμάντια της. Ένα από εκείνα της φετινής είναι η παράσταση του χορογράφου και δασκάλου φλαμένκο Σταύρου Λίτινα […]θεωρώ ότι το φλαμένκο αποδεικνύεται ιδανικό εργαλείο για μια χοροθεατρική εκδοχή του συγκεκριμένου έργου και μια «εξωτική» και άκρως αισθαντική ανάγνωση της πικρής ερωτικής ιστορίας του…”

ΙΛΕΙΑΝΑ ΔΗΜΑΔΗ (ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, 13/2/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Ο Σταύρος Λίτινας έχει επιτύχει να δώσει μια καθαρή, λιτή και παράλληλα γεμάτη πάθος εκδοχή του
έργου σκιαγραφώντας με εξαιρετικό τρόπο τη δυναμική των σχέσεων που αναπτύσσεται ανάμεσα στους
τρεις βασικούς χαρακτήρες του […] το φλαμένκο έχει από τη φύση του το προνόμιο να αναδεικνύει το
πάθος, την ένταση, τις ανθρώπινες συγκρούσεις και οι εξαιρετικοί χορευτές της ομάδας το πετυχαίνουν
αυτό με τον καλύτερο τρόπο, χωρίς να χρειάζεται να αρθρώσουν ούτε λέξη.”

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ (EURONEWS, 7/1/14)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Αφαιρώντας ολοσχερώς το λόγο […] ο χορογράφος Σταύρος Λίτινας δημιουργεί μια βουβή, εξπρεσιονιστική και ακραιφνώς συμβολική φλαμένκο εκδοχή και μεγαλουργεί δραματουργικά όσο και αισθητικά. Ο ίδιος υπογράφει τα αριστουργηματικά κοστούμια και τους ευρηματικούς φωτισμούς, ενώ επιμελείται και τη μουσική […] οι τρεις ερμηνευτές καταθέτουν μια απροσδόκητη όσο και απόλυτα έγκυρη «ανάγνωση» του έργου.”

ΙΛΕΙΑΝΑ ΔΗΜΑΔΗ (ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, 12/12/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Αισθητική τελειότητα […] όταν μια παράσταση ενός έργου που έχει δει ατέλειωτες φορές, κομίζει γλαύκαν και προσφέρει αφορμές για νέες ερμηνείες, εεε, τότε, αξίζει να τη δεις και να την ξαναδείς. Κάτι βεβαίως που σκοπεύω να κάνω. Προλαβαίνω και προλαβαίνετε!”

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ (grafei.worldpress.com, 6/11/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“[…] σαν σε βωβό κινηματογράφο, ένταση, ερωτισμός, κίνηση που ανέβλυζε και γέμιζε τον αέρα σαν ένα κόκκινο πανί στον άνεμο […] διόλου προετοιμασμένος γι’ αυτήν τη μικρή «βόμβα» πάθους […]”

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 26/10/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“[…] los atenienses pueden ver una magnífica representación… con flamenco […] Litinas consigue convertir esta obra escrita en 1888 en algo muy contemporáneo […] Si están en Atenas antes de fin de año no se lo pierdan.”

BEGOÑA CASTIELLA (ABC, 18/11/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“[…] Η γλώσσα του σώματος, τα βλέμματα και οι κινήσεις των χεριών, σε τεθλασμένες γραμμές και διαρκείς αντανακλάσεις και συγκρούσεις, θα δημιουργήσουν ένα ενεργειακό πεδίο ροής σε διαρκή παφλασμό. Αυτή είναι η «Δεσποινίς Τζούλια» του Σταύρου Λίτινα. […] Τα κοστούμια δημιουργούν αισθητικό περίγραμμα υψηλής έντασης, αλλά είναι η μουσική, τα θραύσματα από φλαμένκο και τα σπαράγματα φωνών που λειτουργούν ως σφυριές και τύμπανα οδηγώντας σε μια ολική εμπειρία.”

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 2/11/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Το δράμα αποδίδουν με flamenco ικανότατοι χορευτές […] Το σκηνικό λιτό ενισχύει την φαντασία και την αυταπάτη. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές οι χορογραφίες με το κόκκινο κοστούμι που σκεπάζει το δάπεδο του χώρου, όπου βαδίζει απογυμνωμένη η Δεσποινίς Τζούλια […] Η παράσταση άφησε τις καλύτερες
εντυπώσεις.”

ΧΑΡΑ ΚΙΟΥΣΗ (cosmo.gr, 19/10/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Μια παράσταση γεμάτη πάθος, δύναμη και εκρηκτικότητα […] Ταξίδεψα στο βλέμμα του Σταύρου Λίτινα που σε καθήλωνε, ταξίδεψα στο σώμα της Εύας Παρασκευοπούλου που σε κούναγε σε κάθε κίνησή της και απλά λάτρεψα το μεγαλείο της απλότητας της Αλίνας Αναστασιάδη […] μια από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες της ζωής μου.”

HRACH ALTUNYAN (www.artistbook.gr, 16/10/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Η θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος του Curzio Malaparte “Το Δέρμα”, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα παρουσία γνωστών εκπροσώπων της κοσμικής Αθήνας. Οι λάτρεις του Flamenco αποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά την πρόσκληση σε αυτή την άκρως μουσικοχορευτική παράσταση. Η δυναμική και του πάθος του χορού κατέκλεισαν την αίθουσα του θεάτρου μεταφέροντας τα συναισθήματα των χορευτών σε όσους παρευρέθησαν στην παράσταση.”

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΣΜΑΝΗΣ (kazantv.gr, 7/7/11)
“ΔΕΙΠΝΟ GOURMET?” ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟ “ΔΕΡΜΑ” ΤΟΥ CURZIO MALAPARTE

“Δυνατές εικόνες, τραγικά σύγχρονο περιεχόμενο, εξαιρετική σκηνοθεσία, δραματικότητα, πάθος για ζωή και δικαιοσύνη, έστω κι αν χρειαστεί να κατασπαράξουμε τη σειρήνα μας γι αυτό. Θερμά συγχαρητήρια στο χορογράφο και σε όλους τους χορευτές.”

ΙΣΙΔΩΡΑ (ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, 1/7/11)
“ΔΕΙΠΝΟ GOURMET?” ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟ “ΔΕΡΜΑ” ΤΟΥ CURZIO MALAPARTE

“[…] Η παράσταση είναι ένα δημιουργικό πάντρεμα θεάτρου και flamenco που δεν αφαιρεί τίποτε απολύτως από τη μαγεία και των δύο συστατικών του […] η παράσταση πετυχαίνει να σε τυλίξει στον ιστό της και να παρασύρει τη σκέψη και την ψυχή στο ρυθμό της […] τα καλλιτεχνικά διαμαντάκια μπορεί να κρύβονται σε χώρους που μένει να ανακαλύψουμε. Μια παράσταση υψηλής αισθητικής, πρόταση για τα καλλιτεχνικά δρώμενα της Αθήνας, την οποία συστήνω ανεπιφύλακτα.”

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ, 14/10/13)
“ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ” ΑUGUST STRINDBERG

“Αρκετές ωραίες ιδέες από το σκηνοθέτη και χορογράφο του έργου, Σταύρο Λίτινα, που σε συνδυασμό με το διακριτικό και προσεγμένο φωτισμό δημιουργούσε όμορφες εικόνες στο θεατή. Όλα αυτά σε μια ορθά επιλεγμένη συνεχιζόμενη ροή της πλοκής του έργου που με έναν καλό καταμερισμό των σημείων κορύφωσης, δεν κούραζε το θεατή και τον κρατούσε μέχρι το τέλος. Μας άρεσε ιδιαίτερα το χορευτικό σόλο της “Σειρήνας” με τη συνοδεία λυρικής μουσικής στο τέλος κάθε πράξης, θυμίζοντας κάτι από το χορό των αρχαίων τραγωδιών[…] Συγχαρητήρια, λοιπόν, στη χορευτική ομάδα Arroyo που αποτελείται από ερασιτέχνες χορευτές, οι οποίοι έχουν καταφέρει να μετατρέψουν το χόμπι τους σε μεράκι και το μεράκι τους σε επαγγελματική δουλειά…”

LEF (forallum, 1/7/11)
“ΔΕΙΠΝΟ GOURMET?” ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟ “ΔΕΡΜΑ” ΤΟΥ CURZIO MALAPARTE